Državni izpitni center je razkril prve analize nacionalnega preverjanja znanja za tekoče šolsko leto, ki so sprožile skrb med izobraževalci. Rezultati, objavljeni 13. junija 2025, kažejo na izzive, s katerimi so se soočili učenci pri predmetih slovenščina in matematika, na preizkusu, ki je potekal na 460 osnovnih šolah po vsej Sloveniji.
Rezultati tretješolcev
Preverjanje znanja je letos prvič zajelo vse tretješolce. Pri slovenščini je sodelovalo 19.904 učencev, ki so dosegli povprečje 10,9 točke od skupno 22 možnih, kar predstavlja 49,7%. Pri matematiki so sodelovali 19.930 učencev, ki so v povprečju dosegli 22,4 točke od 40 možnih, kar pomeni 55,9%.
Pri italijanščini je sodelovalo 69 učencev s povprečnim rezultatom 14,4 točke od 23 možnih (62,8%), medtem ko je pri madžarščini sodelovalo 25 učencev, ki so dosegli povprečje 17,2 točke od 25 možnih (71,4%).
Uspešnost šestošolcev
V šestem razredu je nacionalno preverjanje znanja potekalo na 494 osnovnih šolah. Pri slovenščini so učenci dosegli povprečnih 21,7 točke od 45 možnih (48,3%). Pri matematiki so učenci dosegli 26,2 točke od 50 možnih (52,4%).
Pri tujih jezikih je angleščino opravljalo 19.783 učencev s povprečjem 30,4 točke od 50 možnih (60,9%), nemščino pa 467 učencev s povprečjem 26,01 točke od 52 možnih (50,02%). Učenci z nižjim izobrazbenim standardom so pri slovenščini in matematiki dosegli povprečno 22,7 točke od 50 možnih (45,4%) in 25,6 točke od 50 možnih (51,1%).
Devetošolci: izzivi pri matematiki
Na 492 osnovnih šolah so devetošolci pri slovenščini dosegli povprečje 31 točk od 55 možnih (56,4%). Matematika je bila izziv za 21.271 učencev, ki so dosegli 26,4 točke od 50 možnih (52,9%).
Učenci so imeli možnost opravljati tudi preizkuse iz drugih predmetov, kot so angleščina, nemščina, biologija, geografija in šport. Povprečni rezultati so kazali različne stopnje uspešnosti, z najboljšimi dosežki pri angleščini (61,8%) in športu (55,02%).
Razpoložljivost primerjalnih analiz
Državni izpitni center je omogočil dostop do elektronskih analiz preizkusov, ki vključujejo grafične prikaze dosežkov učencev v primerjavi z vrstniki na šoli in državni ravni. Učenci in starši lahko tako pridobijo vpogled v posamezne dosežke in primerjave.
Spletno uredništvo Naša Ljubljana