Ljubljana se pripravlja na pomemben korak v trajnostnem prevozu z vpeljavo avtobusov na vodik. Mestna občina Ljubljana načrtuje, da bo do konca leta pridobila osem avtobusov, opremljenih z vodikovimi gorivnimi celicami.
Javna služba, Energetika Ljubljana, pa bo zagotovila infrastrukturo za njihovo polnjenje in proizvodnjo zelenega vodika. Ta dogodek označuje prelomnico v prizadevanjih prestolnice za zmanjšanje emisij in izboljšanje kakovosti zraka.
Nakup in dobava avtobusov na vodik
Mestna občina Ljubljana je v lanskem letu podpisala pogodbo z družbo Autocommerce za nakup osmih avtobusov na vodikove gorivne celice, kar bo mesto stalo nekaj več kot 7,9 milijona evrov z davkom. Po pogodbi morajo avtobusi prispeti v Ljubljano do 21. oktobra letos. Poleg dobave, Autocommerce prevzema tudi odgovornost za usposabljanje osebja Ljubljanskega potniškega prometa, da bodo le-ti sposobni samostojno vzdrževati in servisirati nova vozila.
Vzpostavitev vodikove infrastrukture
Energetika Ljubljana se pripravlja na gradnjo vodikove polnilne postaje pri parkirišču P+R Stanežiče, ki bo začela delovati predvidoma do konca leta. Poleg tega bo na lokaciji Plinarna Koseze vzpostavljena fotovoltaična elektrarna z močjo 1,8 megavata za proizvodnjo zelenega vodika. Pričakujejo, da bo sončna elektrarna zgrajena do konca leta oziroma v začetku prihodnjega leta.
Prvi v vrsti z vodikovimi avtobusi
Medtem ko Ljubljana že pričakuje dobavo svojih prvih avtobusov na vodik, druge slovenske mestne občine še niso pokazale enakega navdušenja. Velenje je sicer že pred leti pridobilo nepovratna sredstva za takšne projekte, vendar so zaradi pomanjkanja državne podpore sredstva izgubili. Maribor in Kranj trenutno ne razmišljata o tovrstnih investicijah zaradi stroškov in pomanjkanja infrastrukture. Celje prav tako ne načrtuje nakupa vodikovih avtobusov, vendar bodo sledili trendom, če se bo vodik pokazal kot zanesljiva alternativa.
Pobuda za električne avtobuse
Župan Ljubljane, Zoran Janković, je v preteklosti napovedal uvedbo krožne linije z električnimi avtobusi po notranjem cestnem obroču mesta. Čeprav bo Ljubljana kupila 25 novih električnih avtobusov, se bodo ta vozila predvsem uporabljala za zamenjavo dotrajanih v obstoječem voznem parku. Uvedba nove linije bi zahtevala dodatne infrastrukturne prilagoditve, ki trenutno še niso izvedljive brez zgraditve potniškega centra z novo avtobusno in železniško postajo.
Ko bo novi potniški center končan, bo shema avtobusnih linij prilagojena novi cestni ureditvi, kar bo omogočilo večje spremembe v mreži javnega prevoza.
Tags: vodikovi avtobusi, Ljubljana, trajnostni prevoz, Energetika Ljubljana, zeleni vodik, javni prevoz, Ljubljana vodik
Spletno uredništvo Naša Ljubljana