Mercator pred prevzemom: Kako bo nov lastnik preoblikoval slovenski trg?

Mercator Mercator

V prelomnem trenutku za slovensko trgovsko industrijo se največji slovenski trgovec, Mercator, pripravlja na prihod novega lastnika. Globalni finančni sklad CVC Capital Partners načrtuje prevzem večine podjetij, ki so trenutno v lasti hrvaške skupine Fortenova, vključno z Mercatorjem. Po poročanju časnika Dnevnik bo hrvaška veriga Konzum in eno izmed dveh največjih živilskih podjetij, Jamnica ali Pik Vrbovec, ostala v lasti Fortenove.

Razlogi za spremembo lastništva

Fortenova je doživela pomembne spremembe po izključitvi sankcioniranih ruskih bank Sberbank in VTB Bank iz lastniške strukture. Pavao Vujnovac, eden najbogatejših Hrvatov, je z naložbami v plinski sektor povečal svoj delež v Fortenovi na več kot 90 odstotkov. Ta sprememba je odprla vrata za nove možnosti prevzema, ki jih aktivno raziskujejo različni skladi zasebnega kapitala. Med njimi je tudi CVC Capital Partners, ki se je že leta 2013 zanimal za nakup Mercatorja.

Strategija CVC Capital Partners

CVC Capital Partners, ki je že dolgo na lovu za Mercatorjem, je v preteklosti pokazal zanimanje za nakup 53-odstotnega deleža Mercatorja. Poleg tega sklada sta bila v igri tudi Bain Capital in Mid Europa ter Agrokor. Čeprav Mercatorjev poskus prevzema konkurenčnega trgovca Engrotuš ni uspel, je zanimanje CVC Capital Partners ostalo neomajno.

Posledice za slovenski trg

Prevzem Mercatorja s strani CVC Capital Partners bi lahko prinesel pomembne spremembe v slovenskem trgovskem sektorju. CVC Capital Partners je znan po svojih ambicioznih načrtih in strateških naložbah, kar bi lahko prineslo nove možnosti za rast in širitev Mercatorja. Kljub temu pa ostaja vprašanje, kako bodo te spremembe vplivale na zaposlene in potrošnike.

Prevzem Mercatorja s strani CVC Capital Partners predstavlja pomemben premik v slovenski trgovski industriji. Z novo lastniško strukturo se odpirajo številne priložnosti, a tudi izzivi, ki jih bo potrebno premagati. Vsekakor bo zanimivo spremljati, kako se bo situacija razvijala in kakšne bodo dolgoročne posledice za slovenske potrošnike.

 

Spletno uredništvoNaša Ljubljana

Add a comment

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja