Kako bo novi zakon vplival na psihoterapijo v Sloveniji?

drzavni zbor drzavni zbor

Predlog zakona o psihoterapevtski dejavnosti je v zadnjem času vzbudil intenzivne razprave tako med strokovnjaki kot tudi v širši javnosti. Ključna vprašanja se osredotočajo na to, kdo je najbolj primeren za izvajanje psihoterapije.

Teološka fakulteta Univerze v Ljubljani poudarja pomembnost vključevanja javno akreditiranih študijskih programov najvišje kakovosti, ki izhajajo iz dolgoletnega znanstvenega in pedagoškega razvoja. Ti programi predstavljajo temelj strokovne odličnosti na področju psihoterapije.

Izobraževanje: Temelj kakovostne psihoterapije

Raziskave razkrivajo, da ni prehodna poklicna izobrazba tista, ki določa uspešnost psihoterapevtskega dela, ampak je to predvsem kvalitetno in poglobljeno izobraževanje na področju psihoterapije. Kakovost psihoterapevtskega usposabljanja in spodbujanje terapevtovih osebnih lastnosti imata večji vpliv na terapevtske rezultate. Teološka fakulteta Univerze v Ljubljani že vrsto let ponuja takšno celovito in strokovno izobraževanje.

Dolgotrajno izobraževanje za družinskega terapevta

Na Teološki fakulteti se psihoterapevti izobražujejo kar devet let, da postanejo usposobljeni družinski terapevti. Javno akreditiran študijski program s področja družinske terapije je rezultat dolgoletnega znanstvenega in pedagoškega razvoja ter izpolnjuje najvišje akademske standarde. Študijski programi temeljijo na celostnem pristopu, ki vključuje teorijo, osebno rast, klinično prakso in meddisciplinarno povezovanje. Fakulteta zagotavlja, da izobraževanje poteka v skladu z najboljšimi evropskimi praksami.

Vloga zakonodajalca v psihoterapiji

Čeprav so pisarne družinskih terapevtov pogosto polne, zakonodajalec ne sme pozabiti na zagotavljanje javno dostopne psihoterapije. Nasprotje neoliberalizma in kapitalizma je ravno v tem, kar ljudje najbolj potrebujejo: okrepljene, javno dostopne in brezplačne strokovne storitve za najranljivejše skupine.

Povečanje standardov z novim zakonom

Vključevanje visokošolskih institucij in javno akreditiranih študijskih programov v pripravo zakonodaje je ključno za zagotavljanje kakovostne, znanstveno utemeljene in etično odgovorne psihoterapevtske dejavnosti v Sloveniji. Novi zakon ne znižuje standardov, temveč jih zvišuje, tudi za klinične psihologe in psihiatre. Pomembno je opozoriti na tveganja, ki nastajajo, ko interesi posameznih lobijev prevladajo nad sistemsko urejenimi in mednarodno primerljivimi izobraževalnimi potmi.

Akademska tradicija in kakovostno izobraževanje

V Sloveniji že več kot dvajset let obstaja razvejana univerzitetna tradicija izobraževanja na področju družinske in zakonske terapije. Nacionalna agencija za kakovost v visokem šolstvu (NAKVIS) skrbi za zagotavljanje kakovosti izobraževanja na visokošolski ravni, kar vključuje potrjevanje univerz, fakultet in študijskih programov. Vsi programi na Teološki fakulteti so uradno akreditirani, kar zagotavlja visoko raven strokovne usposobljenosti.

Predlagani zakon: Sistematična ureditev psihoterapije

Predlagani zakon bi prvič sistematično uredil področje psihoterapije v Sloveniji, spoštoval dosedanje strokovne in akademske dosežke ter vključil različne izobraževalne institucije. Interesne skupine, ki nasprotujejo vključevanju visokošolskih institucij, so strokovno neutemeljene in škodljive. V tujini, na primer v Avstriji in Nemčiji, je opazen trend akademizacije psihoterapije, kar poudarja legitimnost obstoječih programov na Univerzi v Ljubljani.

Podpora znanstvenemu razvoju

Dr. Saša Poljak Lukek, izredna profesorica na Teološki fakulteti Univerze v Ljubljani, poudarja, da so študijski programi utemeljeni na znanstvenem raziskovalnem delu in dolgoletni klinični praksi. Programi sledijo mednarodnim smernicam za področje psihoterapije in so uradno potrjeni s strani NAKVIS.

»V tem času smo na Teološki fakulteti skupaj z uglednimi sodelavci iz različnih strok, vključno s profesorji Medicinske fakultete Univerze v Ljubljani, soustvarjali študijske programe, ki so trdno utemeljeni na znanstvenem raziskovalnem delu in dolgoletni klinični praksi, sledijo vsem ključnim mednarodnim smernicam za področje psihoterapije in so uradno potrjeni s strani Nacionalne agencije za kakovost v visokem šolstvu (NAKVIS).«

 

 

Spletno uredništvo Naša Ljubljana

Add a comment

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja