Prenovljeni Ljubljanski grad z rekordnim obiskom

Ljubljanski grad foto Jost Gantar Ljubljanski grad foto Jost Gantar
Ljubljanski grad, foto: Jošt Gantar arhiv LG

Ljubljanski grad je v letu 2024 privabil skoraj 1,3 milijona obiskovalcev, medtem ko je tirna vzpenjača prepeljala več kot pol milijona potnikov. Zaključek prenove večnamenske dvorane Kazemate je bil le eden izmed projektov, ki so pripomogli k izboljšanju izkušnje obiskovalcev. V tem letu so izvedli tudi več kot tisoč vodenih ogledov ter skoraj 650 dogodkov, kar je utrdilo položaj gradu kot pomembnega kulturnega in turističnega središča.

Leta 2024 je Ljubljanski grad zabeležil 1.265.657 obiskovalcev, kar je povečanje v primerjavi z letom poprej, ko je bilo obiskovalcev 1.190.229. Tirna vzpenjača, ki povezuje mesto z gradom, je prepeljala 575.222 potnikov. To je pomemben doprinos k skupnemu številu 6.312.097 potnikov od začetka njenega obratovanja. Zanimivo je, da je delež tujih obiskovalcev dosegel 79 odstotkov, pri čemer je največ gostov prišlo iz Italije, Nemčije in Združenih držav Amerike.

Kulturna in turistična ponudba

V letu 2024 so na Ljubljanskem gradu izvedli 319 dogodkov in  324 poročnih obredov. Med vrhunci kulturnega programa je bila osrednja poletna fotografska razstava Jake Ivančiča, ki je privabila več kot 40.000 obiskovalcev. Poleg tega so posodobili prostorsko projekcijo del slovenskih impresionistov, ki bo na ogled do oktobra 2025.

Gastronomska in vinska doživetja

Grajski vinograd je lani obrodil kakovostno trgatev, iz katere so napolnili približno 1.500 steklenic belega in rdečega vina. Kulinarični časovni stroj, ki ponuja edinstveno doživetje slovenskih okusov skozi čas, je prejel nagrado sejalec 2024. Poleg tega je restavracija Strelec na Ljubljanskem gradu ter njen chef Igor Jagodic ponovno prejela Michelinovo zvezdico.

Hostel Celica, ki je v upravljanju Javnega zavoda Ljubljanski grad, je beležil povprečno 70-odstotno zasedenost, kar se je med aprilom in oktobrom povzpelo na 84 odstotkov. V letu 2024 so tam organizirali 106 kulturnih dogodkov, pri čemer so največ gostov prišlo iz Nemčije, Velike Britanije in Francije. Studio Na Stolbi, ki ponuja štirizvezdično namestitev, je dosegel 57-odstotno zasedenost.

Ljubljanski grad piknik foto Blaz Znidarsic LG
Ljubljanski grad, piknik med vinogradi, foto: Blaž Žnidaršič, arhiv LG

Blagovno znamko, povezano z grajsko kulinariko in vinsko zgodbo, razvijajo in nadgrajujejo. Lani so ponudili dve novosti: Piknik med grajskimi trtami in Mestni oddih med grajskimi zidovi in trtami, ki ga povezujejo s svojo namestitveno dejavnostjo v apartmajih Na Stolbi.

Poslovni rezultati in prihodnji načrti

Javni zavod Ljubljanski grad pričakuje pozitiven poslovni rezultat za leto 2024, z ocenjenim presežkom prihodkov nad odhodki. Mestna občina Ljubljana, kot ustanoviteljica, zagotavlja del sredstev za pokrivanje programskih stroškov, ostalo pa zavod pokriva iz lastnih virov. V letu 2025 bodo nadaljevali s projekti, kot je celostna ureditev Grajskega griča, ter pripravili investicijsko dokumentacijo za obnovo in dokončanje Bastije.

Leto 2024 je bilo za Ljubljanski grad leto uspehov, tako v smislu prenov in revitalizacije kot tudi privabljanja obiskovalcev z bogatim kulturnim programom. Pridobljene izkušnje in dosežki bodo zagotovo služili kot trdna osnova za prihodnji razvoj in razširitev grajskih dejavnosti, ki bodo še naprej krepile njegov ugled kot kulturno in turistično središče.

 

Spletno uredništvo

Add a comment

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja