Ryanair zmanjšuje letalske povezave po vsej Evropi
Glede na nedavne gospodarske spremembe v Evropi se Ryanair, največji nizkocenovni letalski prevoznik na stari celini, odloča za zmanjšanje števila letov v številnih državah. Zaradi povečanih davkov in pristojbin so bile letalske povezave že ukinjene na Danskem, v Italiji, Nemčiji in Španiji, sedaj pa podobno grožnjo izpostavljajo tudi Franciji. Po poročanju portala Independent je to odločitev napovedal glavni izvršni direktor Ryanaira Michael O’Leary, ki poziva k odpravi letalskih pristojbin v evropskih državah.
Razlogi za ukinjanje letov
Ryanair je bil prisiljen sprejeti te ukrepe zaradi odločitve več evropskih vlad, ki so se odločile povečati davke in pristojbine za letalske prevoznike. Po poročanju Independenta je Danska januarja uvedla nov davek, zaradi česar bo Ryanair konec marca zaprl svojo bazo na letališču Billund in ukinil vse povezave z mestom Aalborg. Skupno bo ukinjenih 32 povezav, ki bi sicer v poletni sezoni prepeljale 1,7 milijona potnikov.
Vpliv na druge evropske države
- Na italijanskem trgu bo Ryanair zaprl eno od svojih baz na mednarodnem letališču Leonardo da Vinci v Rimu, kar je posledica povečanja davkov.
- V Nemčiji so že lani napovedali zmanjšanje letalske ponudbe za 12 odstotkov, kar vključuje zaprtje baz v Dortmundu, Dresdnu in Leipzigu ter zmanjšanje števila letov v in iz Hamburga za 60 odstotkov. Ukiniti nameravajo 22 povezav.
- Španija bo prav tako občutila zmanjšanje števila letov, kar bo potencialno vplivalo na 800.000 potnikov.
Francija na tnalu
Francija bi lahko bila naslednja država, ki bo občutila posledice Ryanairjevih ukrepov. Michael O’Leary je dejal, da bi morebitno povišanje davkov v Franciji lahko privedlo do zmanjšanja števila letalskih povezav s to državo. “Francija že zdaj velja za državo z visokimi davki, in če jih bo še povečala, bomo verjetno zmanjšali naše zmogljivosti,” je pojasnil O’Leary.
Ryanair poziva k spremembam
Ryanair je na novoletni dan izdal manifest, v katerem evropske vlade poziva k odpravi davkov za letalske družbe in k zmanjšanju pristojbin za kontrolo zračnega prometa. V podjetju verjamejo, da bi s temi ukrepi letalski promet v Evropi postal učinkovitejši, kar bi pozitivno vplivalo na turizem in promet v nekaterih regijah. “Preveč evropskih gospodarstev, kot so Francija, Nemčija in Združeno kraljestvo, stagnira zaradi predpisov, višjih davkov in slabega upravljanja držav,” je poudaril O’Leary.
V luči novih gospodarskih politik evropskih držav se Ryanair sooča z izzivi, ki lahko privedejo do nadaljnjih sprememb v letalski industriji.
Spletno uredništvo Naša Ljubljana