V Ljubljanski soseski Črnuče je med stanovalci večstanovanjskega bloka zavladalo nezadovoljstvo nad delom upravnika, kar je privedlo do odločitve za tožbo. Stanovalci trdijo, da so zaradi previsokih cen, zavajanja in neodzivnosti upravnika potisnjeni v kot. Njihov boj se je začel po več neuspešnih poskusih reševanja težav z upravljanjem, ki so se odvijali pred leti.
Previsoke cene in neodzivni upravniki
Mojca Jerman Čuček, ena izmed lastnic stanovanj v bloku, je povedala, da so že večkrat zamenjali upravnika, vendar brez uspeha. Njihov trenutni upravnik pogosto delegira izvajalce, katerih cene so mnogo višje od povprečnih na trgu. “Cene, ki jih ti izvajalci ponujajo, so vedno vsaj dvakrat ali trikrat višje kot sicer,” je izjavila Jerman Čuček. Poleg tega dodaja, da upravniki pogosto ne želijo sodelovati z izvajalci, ki jih sami najdejo etažni lastniki ali upravni odbor, kar dodatno otežuje situacijo.
“Nekateri upravniki pogojujejo, da če etažni lastnik najde izvajalca, potem ne želijo z njim niti komunicirati, kaj šele dati garancije,” pravi Čučkova.
Gospodarska zbornica in certifikati zaupanja
Stanovalci so upali, da bo novi upravnik, ki je prejel certifikat Zaupanja vreden upravnik, izboljšal stanje. Vendar se je hitro izkazalo, da to ni res. Upravnik je za izolacijo strešnega parapeta najel kar enega izmed stanovalcev, posel pa je financiral brez vednosti etažnih lastnikov iz sredstev rezervnega sklada. Zaradi tega so stanovalci zahtevali vračilo denarja, vendar je upravnik zavrnil, kar je privedlo do odločitve za tožbo.
“Preprosto smo se odločili za civilno tožbo in šele takrat je upravnik vrnil denar,” pojasnjuje Jerman Čuček.
Dolgotrajni pravni postopki
Pravni postopki glede upravnikov so pogosto dolgotrajni in zahtevni. Jerman Čučkova poudarja, da se upravniki pogosto norčujejo iz teh postopkov in da se težave pojavijo predvsem, ko je treba izvajati posle. “Ko upravnika resnično potrebuješ, da prepreči škodo ali najde izvajalca, takrat se stvari zapletejo,” dodaja Čučkova.
Odločitev za ponovno zamenjavo upravnika je prišla po zadnjem incidentu, ko je voda več kot šest mesecev tekla po skupnih prostorih. Kljub očitni težavi z napako na cevi, je upravnik trdil, da je kriva vlaga zaradi manjvrednih stanovanj. Novi upravnik je obljubil sanacijo po enem tednu, vendar bo zaradi dolgega čakanja obnova dražja.
Stanovalci v Črnučah se soočajo z zahtevno situacijo, ki od njih zahteva ne le potrpežljivost, ampak tudi pravno znanje in vztrajnost. Njihova zgodba je opomin, da je izbira kakovostnega upravnika ključna za dobro upravljanje večstanovanjskih stavb.