V osrčju Ljubljane se obeta velika prenova, saj naj bi nova železniška in avtobusna postaja zaživeli do leta 2027. Projekt, ki je po drugem tiru Divača–Koper ena največjih investicij na slovenskem železniškem omrežju, že poteka skladno s časovnico.
Po besedah ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek bo železniška postaja prenovljena do julija 2026, avtobusna pa bo sledila leto kasneje.
Potek del in pričakovani rezultati
Na gradbišču, ki ga vodi konzorcij podjetij, vključno s SŽ – Železniško gradbeno podjetje in Kolektor Igin, potekajo dela v skladu z načrti. Ministrica Bratušek je ob ogledu gradbišča izpostavila, da gre za pomembno investicijo v središču Ljubljane, vredno skoraj 244 milijonov evrov z davkom. Obnovljena infrastruktura bo izboljšala potniške zmogljivosti in povezave tako v Ljubljani kot celotni Sloveniji.
Funkcionalne izboljšave in sodobne rešitve
Nova železniška postaja bo imela 13 tirov, od tega 11 s peroni, ter šest peronov. Poleg tega bo zgrajen nov podhod, ki bo dvakrat večji od trenutnega, z vključeno kolesarsko stezo in povezavami do Vilharjeve ceste ter nove avtobusne postaje. Podhod bo služil tudi kot povezava med železniško in avtobusno postajo, hkrati pa bo omogočal prehod z ene strani območja na drugo.
“Na tem mestu bo stal nov moderen potniški center, ki bo velika pridobitev ne le za Ljubljano, ampak tudi za Slovenijo,” je dejala ministrica Bratušek.
Kritike in izzivi prenove
Arhitekt Marko Mušič je javno nasprotoval odstranitvi notranje ureditve obstoječega poslopja, ki je bila zasnovana po načrtih njegovega ateljeja. V sodelovanju z zavodom za varstvo kulturne dediščine se bo odločalo, katere elemente zgodovinske vrednosti je mogoče ohraniti. Medtem se pripravlja tudi projekt tivolskega loka, ki bo neposredno povezal gorenjsko in primorsko progo.
Prihodnji koraki in širši vplivi
Ljubljanski župan Zoran Janković je izrazil zadovoljstvo nad napredkom in usklajevanjem z državo. Občina načrtuje še druge infrastrukturne posege, vključno z obnovo Masarykove in Šmartinske ceste ter razširitvijo podvoza pod železnico. Tovorni promet naj bi se dolgoročno preselil iz središča prestolnice, kar še dodatno poudarja pomen te investicije za izboljšanje kakovosti življenja v Ljubljani.
Spletno uredništvo Naša Ljubljana