Vlada Republike Slovenije je na današnji seji potrdila predlog novele zakona o maturi, ki prinaša pomembne spremembe za dijake srednjih strokovnih šol. Predlog vključuje uvedbo petpredmetne poklicne mature, ki bo na ravni splošne mature.
Ta ukrep je namenjen izenačevanju možnosti dijakov poklicnih šol s tistimi, ki opravljajo splošno maturo. Spremembe so bile predstavljene na novinarski konferenci, kjer je minister za vzgojo in izobraževanje Vinko Logaj, pojasnil razloge in cilje novele.
Izenačevanje priložnosti za vse dijake
Minister Vinko Logaj je izpostavil, da novela zakona temelji na strokovnih izhodiščih in ciljih javnega sistema vzgoje in izobraževanja. Z uvedbo petpredmetne poklicne mature se dijakom srednjih strokovnih šol ponuja možnost, da opravljajo maturo iz splošno izobraževalnih predmetov, kot so matematika, tuj jezik in učni jezik (slovenščina, madžarščina ali italijanščina) na ravni splošne mature. Priprave na te predmete bodo potekale na šoli, kjer je dijak vpisan, kar vključuje dodatne učne ure za podporo pri doseganju standardov znanja.
Podpora nadarjenim dijakom
Predlagane rešitve novele zakona po Logajevih besedah tudi spodbujajo nadarjene dijake, saj jim omogočajo bolj poglobljeno znanje že v obdobju srednješolskega izobraževanja. Predlog zakona jim omogoča, da se pripravijo na peti predmet mature brez potrebe po iskanju druge šole ali gimnazijskega programa, kar je bil doslej pogoj za nadaljevanje študija na univerzitetni ravni.
Izboljšanje ocen in pogoji za nadaljnje izobraževanje
Novela zakona izenačuje tudi možnosti za kandidiranje na maturi v dveh delih za kandidate poklicne in splošne mature. Po novem bodo kandidati poklicne mature lahko ne samo popravljali negativne ocene, ampak tudi izboljšali ocene iz predmetov, ki so jih opravljali v prvem delu mature. Ta sprememba je usklajena s predlaganim zakonom o visokem šolstvu, ki ureja pogoje za vpis v študijske programe.
Odgovor na pomisleke o strokovnih predmetih
Na vprašanja novinarjev glede pomislekov o morebitnem razvrednotenju strokovnih predmetov je minister Logaj poudaril, da predlog zakona ne zmanjšuje pomena teh predmetov. Poklicna matura, bodisi štiripredmetna ali petpredmetna, še vedno vključuje ključne predmete, ki so že zdaj del poklicne mature. Cilj je omogočiti dijakom, da dosežejo višjo raven znanja in s tem povečajo svoje možnosti za uspeh na univerzitetni ravni.
Spremembe so namenjene izboljšanju kakovosti srednješolskega izobraževanja, kar bo posledično prispevalo k uspešnejšemu nadaljevanju študija na univerzitetnih in enovitih magistrskih programih. Minister Logaj je poudaril, da želijo s tem omogočiti dijakom, da se bolje pripravijo na akademske izzive in izboljšajo svoj akademski uspeh.
Spletno uredništvo Naša Ljubljana